Opona zimowa Pirelli Snowcontrol Serie III pozostała zaprojektowana przy wykorzystaniu innowacyjnych projektów i specjalistycznej technologii, żeby we wszystkich jesienno-zimowych warunkach – od suchych i mokrych przez błoto i śnieg – zespolić bezpieczeństwo jazdy z troską o środowisko oraz zagwarantować świetne właściwości podczas hamowania, stosowną wytrzymałość na zjawisko aquaplaningu, także przy sporych szybkościach i wysoką przyczepność w każdych warunkach drogowych.
Opona Snowcontrol Serie III jest skutkiem ciągłych starań Pirelli, ukierunkowanych na powiększenie troski o środowisko i w mieszance bieżnika nie zawiera olejów aromatycznych, a dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii ma mniejsze opory toczenia, co pozwala zminimalizować zużycie paliwa i emisję CO2.
Wzór bieżnika
- Dwa znaczne wzdłużne wyżłobienia oraz uzupełniające lamele udoskonalają wydajność odprowadzania wody i błota. Liczne lamele efektywnie powiększają przyczepność na śniegu.
- Ciągłe żebrowanie centralne rozszerza stabilność, co zapewnia dobrzejsze zachowanie się opony i możliwości odkształcania wzoru, a w konsekwencji wolniejsze zużywanie się opony.
- Zmniejszona odległość pomiędzy lamelami bieżnika powiększa powierzchnię styczności, a zatem polepsza przyczepność i bezpieczeństwo podczas hamowania na nawierzchniach mokrych i suchych.
- Specjalna sekwencja bloków bieżnika równoważąca hałas pochodzący z ramienia opony i jej centralnej części, opracowana pozostała w celu zredukowania poziomu odczuwalnego hałasu.
BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT PSYCHICZNY
Opony rodzaju Run Flat oznaczają bezpieczeństwo, większą kontrolę nad samochodem w nagłych wypadkach i umożliwiają bezpieczne kontynuowanie jazdy nawet po gwałtownej utracie ciśnienia w oponach.
Opony rodzaju Run Flat nie tracą zdolność kontynuacji jazdy w przypadku "złapania gumy". Zatem w razie przebicia opony, nawet w trakcie ulewnego deszczu, posiadając opony samonośne Pirelli typu Run Flat nie musisz zawracać sobie głowy kołem zapasowym i możesz przez pewien dystans kontynuować jazdę.
Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo w sytuacjach awaryjnych, eksploatacja opon typu Run Flat musi odbywać się w określonych parametrach szybkości i odległości (80 km/h poprzez 80 km albo 50 mil/h przez 50 mil). Z powodu tych ograniczeń, kierowca musi wiedzieć o utracie ciśnienia w oponach, dlatego pojazd musi zostać wyposażony w system TPMS (system monitorowania ciśnienia w oponach), który namierza i sygnalizuje zmianę ciśnienia w oponach.
oczekiwania EKSPLOATACYJNE dla oferowanej opony typu RunFlat
Opony typu Run Flat zostały opracowane w oparciu o specyfikację pojazdów, do których są asygnowane, co oznacza, że można je montować tylko w pojazdach specjalnie do nich dopasowanych.
Opony rodzaju Run Flat należy montować łącznie z intensywnym systemem monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). Montaż opon i instalacja systemu TPMS powinny zostać wykonane poprzez wyspecjalizowanego dealera.
Pirelli potwierdza możliwość kontynuacji jazdy po uszkodzeniu opony rodzaju Run Flat na dystansie 80 km (50 mil) z maksymalną prędkością 80 km/h (50 mil/h). Zawsze zalecane jest sprawdzenie w instrukcji obsługi pojazdu danych od producenta, dotyczących bezpieczeństwa i eksploatacji.
Po pojawieniu się ostrzeżenia o zbyt nikim ciśnieniu powietrza w oponach, należy udać się do najbliższego serwisu opon, gdzie specjalista powinien natychmiast sprawdzić stan pozostałych opon oraz system TPMS.
Opona, z której zeszło powietrze powinna zostać wymieniona. Takiej opony nie można naprawiać, gdyż nie za każdym razem realne jest ustalenie skrupulatnego czasu i okoliczności, w jakich opona – już bez powietrza – była wykorzystywana.
Uszkodzone opony rodzaju Run Flat, z których zeszło powietrze powinny zostać niezwłocznie wymienione na inne opony typu Run Flat o identycznym wymiarze i parametrach użytkowych (indeks nośności i szybkości). Pirelli zaleca, by opony najróżniejszych rodzajów, o innych indeksach nośności albo prędkości nigdy nie były montowane w tym samym pojeździe.
Po utracie ciśnienia należy sprawdzić felgi, aby upewnić się, że nie pozostały uszkodzone. Uszkodzone albo zdeformowane felgi zawsze należy wymienić przed montażem nowych opon rodzaju Run Flat. Pirelli zaleca montaż felg z dodatkowym rantem osłaniającym (EH2),w przypadku utraty ciśnienia bronić stopkę opony przed uszkodzeniem.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla SnowControl 3 195/55 R16 87 H. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.